Passies, ballonnen, en Feliz Navidad - Reisverslag uit Saint John's, Antigua van Melissa Bieze - WaarBenJij.nu Passies, ballonnen, en Feliz Navidad - Reisverslag uit Saint John's, Antigua van Melissa Bieze - WaarBenJij.nu

Passies, ballonnen, en Feliz Navidad

Blijf op de hoogte en volg Melissa

16 December 2014 | Antigua, Saint John's

Lieve iedereen,

Ik heb iedereen veel te lang laten wachten op een nieuw verhaal! Sorry! Dinsdag 16 december is het vandaag. Mijn laatste blog was 29 oktober. De tijd vliegt. Ik heb anderhalve week geleden een blog geschreven, maar omdat de techniek mij in de steek liet bij het uploaden en dacht van laat ze het nog maar een keer doen, had ik even de moed opgegeven met het schrijven van een nieuwe blog.

Het regent vandaag al de hele dag, ik heb lekker uitgeslapen, wat voor de tv gehangen (ook hier is TLC dus ik ben een gelukkig mens), pannenkoeken gebakken en kerstmuziek geluisterd.

Kerstmuziek in Antigua. Het is hier, net als in Nederland, ook winter, maar van een kerstsfeer is nog absoluut geen sprake. Kerst in Antigua is echt the weirdest thing ever. De straten zijn best wel versierd hoor, en ook in onze woonkamer staat een prachtige (kunst)kerstboom met rode ballen en lampjes, maar bij kerst hoort sneeuw en kou, en met nog altijd 28 tot 30 graden is daar in Antigua geen sprake van. Kerst komt rap dichterbij en het zal voor ons allemaal heel vreemd zijn om niet thuis te zijn. Met z’n allen gaan we er het beste van maken. Het wordt zeker een speciale kerst, ookal is het niet gemakkelijk om niet bij je dierbaren te zijn tijdens deze feestdagen.

Sinds mijn laatste blog zijn er heel veel dingen gebeurd, ik ben jarig geweest, heb een aantal verjaardagen in Nederland gemist, ik ben al 2 afdelingen verder en ik heb mijn passie ontdekt. Toen ik mijn vorige blog schreef was ik aan het werk op Front Office. Ik heb een leuke tijd gehad bij Front Office. Ik heb een aantal dingen geleerd. Niet zoveel als mogelijk zou kunnen zijn, omdat het er dus een beetje crowded was met interns en HTPs. Maar geen ramp, want ik heb wel dingen geleerd die ik leuk vindt, zoals bij de balie staan en arrivals. Vooral het gastencontact sprak me erg aan, en de medewerkers bij de Front Office zijn allemaal heel aardig. Na Front Office stond de afdeling Dining Room me te wachten en van de verhalen die ik van andere interns had gehoord, was het niet bepaald een van de leukere afdelingen. Ik had er dan ook totaal geen zin in, maar ik moest toch m’n rooster weten dus ik naar de F&B Manager, mr. Alberga. Ik vroeg aan hem hoe laat en waar ik zou beginnen, en tot mijn grote vreugde mocht ik naar Café de Paris. Sandals Grande Antigua heeft 11 eetgelegenheden. Er zijn verschillende restaurants én er is een door Frankrijk geïnspireerd cafeetje/patisserie met verse gebakjes, ijs, zelfgebakken koekjes en de lekkerste koffie van het resort. YES! Dit was een droom die uitkomt! Ik mocht hier m’n afdeling Dining Room doen! FANTASTISCH! 4 weken lang heb ik gasten blij mogen maken met heerlijke koffie en specialiteiten, lekkere taart, ijsjes en crêpes met toppings naar keuze. Mijn tijd in Café de Paris waren m’n beste 4 weken van m’n hele stage. Ik heb hier ontzettend genoten, heel veel geleerd en bovenal ben ik hier in zo’n verschrikkelijk warm nest met collega’s gevallen. Ik had 5 andere vrouwelijke collega’s, stuk voor stuk even lief! Ik heb Mr. G om toestemming gevraagd om langer te blijven, omdat ik in Café de Paris mijn passie heb gevonden, maar helaas vond hij het niet goed. Ik was er best even sneu om, zeker omdat andere interns wel langer hebben mogen blijven in sommige afdelingen, maar ik ben nu zo dankbaar dat ik hier heb mogen staan en dat ik dit heb mogen doen! Ik ga de meiden erg missen, maar ik kan ze nu gelukkig nog eens opzoeken in m’n favoriete werkplek!
Ook heb ik van verschillende gasten complimenten gehad over dat ik erg lekkere koffie maakte, en sommige gasten kwamen zelfs speciaal langs voor een kop koffie of specialiteit van mij! Super trots op mezelf! Zelfs nog op de foto geweest met een gast omdat ik en Aniek hun verblijf beter hebben gemaakt.

Sinds afgelopen zondag ben ik begonnen bij Club Sandals, een soort Front Office maar dan van een ander soort niveau. Ook hier staat het ontvangen en begeleiden van gasten centraal, maar Club Sandals regelt ook andere zaken, zoals het boeken van tours, verzoeken voor voorzieningen in de kamer, en dat soort dingen. Ik weet nog niet alles, omdat ik pas één dag heb meegelopen en toen was het niet zo druk, dus ik zal alles de komende 4 weken wel ontdekken. Alle medewerkers zijn wel heel aardig, dus het komt vast goed! Ik zal het allemaal gaan meemaken!

17 november heb ik hier m’n 22e verjaardag gevierd. Laura en Aniek hebben ontzettend hun best gedaan om mij een topverjaardag te geven en dat is ze erg goed gelukt! Toen het hier 12u ’s nachts was hebben ze me verrast met ballonnen en een lief cadeautje. Daarna zijn ze bij mij blijven slapen en in de ochtend hebben we lekkere croissantjes gebakken, om vervolgens naar town af te reizen. Ze hadden alle interns bij elkaar geroepen om wat geld bij elkaar te leggen, zodat ze met z’n allen een mooi cadeau voor me konden kopen. Ik was al een tijdje een deel van een oorbel kwijt, en aangezien ik maar één paar oorbellen heb, had ik al een aantal weken geen oorbellen meer in. Laura kon er niet meer tegen en samen met Aniek is ze op zoek gegaan naar een nieuw paar. Ik heb dus sinds een paar weken weer een heel mooi paar oorbellen in m’n oren. De meiden wisten precies wat ik mooi vond en ik ben dan ook heel blij met m’n present!
Ook had ik al heel veel kaarten uit Nederland gekregen, en eerder die week was ik al naar het postkantoor afgereisd omdat er 2 pakketjes voor me waren! Van mama, namens een aantal collega’s van Armslag, Gea en Marcel en oma was er een verrassingsdoos vol met lekkernijen opgestuurd! Daar heb ik inmiddels al lekker van gesnoept en ik vond het erg leuk om te krijgen! Ook was er een pakketje uit Kloosterburen, van Marc z’n moeder! Ze heeft me een heel leuk truitje opgestuurd, precies mijn smaak, dus ook daar was ik erg blij mee!
Tussen alle kaarten die ik had gekregen, zat ook een grote envelop. Er zat een grote kaart in en toen ik goed ging voelen (na wat aanwijzingen) en schudden, kreeg ik in de gaten dat er een cadeautje in zat. Ik moest helaas nog een paar dagen wachten voordat ik het mocht open maken, maar op m’n verjaardag op skype mocht ik dan eindelijk het cadeautje van m’n lieve Marc open maken! SPANNEND! Marc heeft me een heel mooi en lief kettinkje gestuurd met 2 hartjes eraan! Ik vind het een prachtig cadeau, het past perfect bij mij en het staat erg mooi! Ik draag het elke dag met trots, ik ben er heel erg blij mee! <3
In de avond zijn we nog met alle Nederlandse interns uit eten geweest naar La Bussola, m’n favoriete restaurant! Lekker gegeten en Rico nog even geaaid, m’n Antiguaanse Diesel!
Ik heb een hele fijne verjaardag gehad met iedereen die erbij was, zowel in Antigua als op skype. Iedereen die me cadeautjes hebben gestuurd en gegeven, kaarten hebben gestuurd en me hebben gefeliciteerd: bedankt!

Ik heb ook al een aantal verjaardagen gemist van mensen die me erg dierbaar zijn en ook Sinterklaas is dit jaar aan mijn neus voorbij gegaan.
Zo is m’n stiefmoeder Els 50 geworden om 5 december. 50 is toch wel een bijzondere leeftijd en ik vond het jammer dat ik het samen met haar en de familie kon vieren, maar ik weet zeker dat ze een fantastische dag heeft gehad, met allemaal lieve mensen om haar heen.
Ook was Marc jarig op 7 december. 21 is hij geworden, ook zo’n bijzondere leeftijd. Via skype heb ik het toch een beetje meegevierd en aan z’n reactie te zijn was hij blij met m’n cadeautjes! Ik was best sneu dat ik er niet bij kon zijn om z’n verjaardag samen met hem te vieren, maar zoals Laura me dan altijd vertelt: Melis, volgend jaar ben je er gewoon bij! En daar heeft ze natuurlijk gelijk in! :) Volgend jaar ben ik overal weer bij en doet ’t me weinig meer dat ik het dit jaar heb moeten missen!

Zoals ik hierboven al heb aangegeven, vliegt de tijd. Inmiddels zijn er nog 46 nachtjes te gaan voordat ik weer in het vliegtuig naar huis zit. 6,5 weken en mijn tijd in Antigua is voorbij. Het was niet altijd even makkelijk, maar ik heb hier zulke lieve vrienden gekregen, die het voor mij veel minder moeilijk hebben gemaakt! Ik heb erg veel geleerd, over mezelf, over mijn toekomst. Dat was voor mij heel belangrijk en ik ben heel erg blij dat ik hier deze kans heb gekregen om uit te vinden waar mijn passie ligt. Wat ik wil doen in de toekomst en vooral ook wat niet. De tijd die ik hier nog heb zal snel voorbij gaan. Ik heb het nog erg druk met school, m’n stage gaat nog gewoon door en de tijd vliegt als een malle.

Nog 9 dagen tot kerst.
Feliz navidad!

Bedankt voor het lezen en tot de volgende keer!

PS. Foto’s volgen snel!

  • 16 December 2014 - 23:23

    Petra:

    hoi vrouwtje kon het niet laten vanavond nog je blog te lezen :-) en wat een lange!! Heel leuk weer om te lezen! Geniet nog van je laatste stageperiode!! Xxxxxx

  • 17 December 2014 - 10:22

    Angelique:

    Zo komt alles goed he Melissa; wat leer je veel van zo'n periode in de het buitenland! Vooral.... over jezelf! Fijne kerstdagen!

  • 17 December 2014 - 12:03

    Ineke:

    hoi melissa wat geweldig dat je daar fijne vriendinnen hebben gevonden
    die maken jouw verblijf daar een stuk prettiger
    ja je kan nu aftellen
    je zal zien de laatste dagen gaan heel snel
    wij wensen je een warme kerst (haha) en een goed begin van het nieuwe jaar

    groetjes van ineke en de rest

  • 13 Januari 2015 - 18:07

    Greetje:

    Hey Melissa,
    We hebben elkaar al even weer in de ogen kunnen kijken bij Opa. even facetimen. Leuk hoor. Wat maak jij geweldige dingen mee daaro. Ondanks dat je natuurlijk heeeeeeeeeeeel graag weer naar Stadskanaal (places of all to be) wil vinden Geert en ik het fantastisch hoe je het doet. Maak er nog mooie dagen van zolang je daar bent. Geniet! Pas goed op jezelf en tot binnenkort. Liefs van Greetje en Geert

    Bye de weg; nog een heel fijn, gelukkig, gezond, liefdevol, grappig, toffe, vrolijke, te gek nieuwjaar gewenst!!

  • 13 Januari 2015 - 18:07

    Greetje:

    Hey Melissa,
    We hebben elkaar al even weer in de ogen kunnen kijken bij Opa. even facetimen. Leuk hoor. Wat maak jij geweldige dingen mee daaro. Ondanks dat je natuurlijk heeeeeeeeeeeel graag weer naar Stadskanaal (places of all to be) wil vinden Geert en ik het fantastisch hoe je het doet. Maak er nog mooie dagen van zolang je daar bent. Geniet! Pas goed op jezelf en tot binnenkort. Liefs van Greetje en Geert

    Bye de weg; nog een heel fijn, gelukkig, gezond, liefdevol, grappig, toffe, vrolijke, te gek nieuwjaar gewenst!!

  • 13 Januari 2015 - 18:09

    Greetje:

    Ben ik nog even. BEDANKT VOOR JE KAART!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Antigua, Saint John's

Melissa

Actief sinds 22 Juni 2014
Verslag gelezen: 498
Totaal aantal bezoekers 9639

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2014 - 01 Februari 2015

Antigua

Landen bezocht: