Antigua - de eerste dagen - Reisverslag uit Saint John's, Antigua van Melissa Bieze - WaarBenJij.nu Antigua - de eerste dagen - Reisverslag uit Saint John's, Antigua van Melissa Bieze - WaarBenJij.nu

Antigua - de eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Melissa

13 Augustus 2014 | Antigua, Saint John's

Lieve iedereen,

Op het moment van schrijven is het alweer dinsdagavond. Er is al een hele week voorbij. Een week waarin er ontzettend veel nieuwe en spannende dingen op me af zijn gekomen.

4 en 5 augustus 2014.
Voor het eerst ben ik in m'n eentje de wereld over gevlogen, om met een tussenstop van 12 uur in Londen vervolgens aan te komen op het vliegveld van Antigua and Barbuda. De reis opzich vond ik erg spannend. Het is zeker 10 uur vliegen over de oceaan en die lange tussenstop in Londen maakte het niet plezieriger. Toen ik erachter kwam dat ik de enige Nederlander aan boord was, besefte ik dat ik echt helemaal alleen was. No worries tho, ik kon films kijken, spelletjes doen, de vluchtinformatie bekijken en muziek luisteren. Een stoel met extra veel beenruimte had ik, nadat mij eerder die ochtend was verteld dat de vlucht vol was, en ik niet mee kon. Wat een onzin, ik had toch 5 maanden geleden al geboekt? Uiteindelijk dus een stoel met extra beenruimte. Wel fijnl, want ruimte naast me had ik niet.

Eenmaal aangekomen op Antigua vond ik mijn weg naar de Sandals desk, die gewoon buiten op straat zit. Het hoeft allemaal niet in een afgesloten gebouw, want het is hier 1000 graden, dus warm genoeg. Met een taxi werd ik naar het hotel gebracht, waar ik door manager Nico (uit Nederland, jawel) werd verwelkomd. Hij bracht me naar het huis waar al een aantal andere interns waren gearriveerd. Allemaal meiden, geen Nederlanders. Langzaam ben ik m'n koffers beginnen uit te pakken en m'n kamer een beetje eigen te maken. Dat is me na anderhalve week wel een beetje gelukt, maar het voelt nog lang niet als thuis.
De rest van de dag waren we allemaal vrij en de volgende ochtend gingen we naar Digicel om een Antiguaans telefoonnummer te krijgen en naar de supermarkt voor wat eerste boodschappen.
Het is wel even schrikken. De prijzen staan hier vermeld in EC, Eastern Caribbean Dollar. 1 EC is ongeveer 28 eurocent. Als je je boodschappen aan het doen bent, denk je hier niet echt bij na en moet je bij de kassa opeens 160 dollar betalen. Omgerekend is dit ongeveer 40 euro, dus het valt dan best mee.
De volgende dag werden we allemaal in onze uniformen verwacht voor een rondleiding over het hele resort en wat andere informatie.

Toen was het zover. Onze eerste werkdag.
Iedereen in het huis is jaloers, ik start op Weddings. Echt fantastisch.
Op het Wedding Office wordt er een consultation gedaan met het stel dat wil trouwen. Meestal is de trouwdatum een dag na dat consult, dus alles moet snel geregeld worden. Na het consult gaat de consultant met het stel naar St. John's om een marriage license te regelen, zodat ze op Antigua kunnen trouwen. Tijdens het consult wordt echt alles besproken wat maar mogelijk is. De taart, het eten, de locatie, de ceremonie, de muziek, echt alles. Het is natuurlijk het leukst als je bij de Wedding aanwezig bent die je ook als consult hebt gehad. Bij de vaste consultants gebeurt dat ook meestal, maar bij mij natuurlijk nog niet, omdat ik met iedereen meeloop. Alle meiden die er werken zijn verschrikkelijk lief!

Op het Wedding Office ligt ook een gastenboek, waarin de koppels kort schrijven hoe hun dag is verlopen. Alle berichten die ik heb gelezen zijn ontzettend positief. Één van de koppels waarbij ik aanwezig was, heeft mij ook vernoemd in het boek. En dat op m'n eerste dag! Hoera!
Het Weddings-team doet er werkelijk alles aan om deze dag voor iedereen perfect te maken.
Het zijn wel drukke dagen, vooral als er meerdere Weddings zijn. Maar het is echt fantastisch om te doen. De koppels zijn zo gelukkig en daar doe je het voor!

Ik heb nu 4 dagen meegedraaid op deze afdeling en hoewel ik het werkelijk geweldig vind, brengt het voor mij ook nog wel het nodige gemis en verdriet met zich mee. De dag is voor de koppels natuurlijk de mooiste ter wereld, maar op zulke momenten mis ik m'n lieve Marc toch wel heel erg. Gelukkig(!) is er Skype en Whatsapp, en met het tijdsverschil van 6 uur proberen we elkaar zo vaak mogelijk te zien en te spreken! Lukt ons aardig, al zeg ik het zelf!

Verder is het op Antigua erg wennen aan alles en iedereen.
Ik woon dus in totaal met 8 andere meisjes in een huis. Één Nederlands meisje, drie uit Engeland, één uit Duitsland, één uit Oostenrijk en twee uit Trinidad. In het andere huis wonen nog drie Nederlandse jongens, één Nederlands meisje en nog een meisje uit Trinidad. Alle interns zijn heel aardig, dus dat scheelt een hoop.
De meeste vrouwen die bij Sandals werken zijn heel aardig en lief. De mannen daarentegen kunnen wel een lesje hoe-ga-ik-respectvol-met-vrouwen-om gebruiken. Ze zijn erg opdringerig, daar heb ik zo een hekel aan. Het zal de cultuur zijn, maar ik hou er echt niet van.

Het is op m'n telefoon inmiddels 22:50, tijd om te gaan slapen.
Als jullie iets willen weten, vraag me dan gerust! Via Facebook en Whatsapp ben ik bereikbaar, want ik heb gewoon wifi!

Slaap lekker iedereen, tot snel!

Ohja, het strand is hier prachtig en het water is heerlijk!

DOEI!

  • 14 Augustus 2014 - 23:45

    Gea Groenewold.:

    wat mooi om dit te lezen ,veel susses en veel plezier..dikke knuffel van ons allemaal xxxxxxxxx

  • 15 Augustus 2014 - 13:49

    Ineke:

    hoi melissa een mooi verslag heb je gemaakt ik zal je zeker blijven volgen heel veel plezier daar geniet er van
    dikke kus en groeten van de vosjes
    ineke

  • 15 Augustus 2014 - 20:59

    Petra:

    hoi vrouwtje

    mooi nieuw verslag !! leuk om te lezen!!
    hoop dat alle weken zo gaan worden

    xxxxxxxxxx petra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Antigua, Saint John's

Melissa

Actief sinds 22 Juni 2014
Verslag gelezen: 602
Totaal aantal bezoekers 9649

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2014 - 01 Februari 2015

Antigua

Landen bezocht: