Gonzalo, familie en nog meer post! - Reisverslag uit Saint John's, Antigua van Melissa Bieze - WaarBenJij.nu Gonzalo, familie en nog meer post! - Reisverslag uit Saint John's, Antigua van Melissa Bieze - WaarBenJij.nu

Gonzalo, familie en nog meer post!

Blijf op de hoogte en volg Melissa

29 Oktober 2014 | Antigua, Saint John's

Lieve iedereen,

Het is inmiddels alweer een maand geleden sinds mijn laatste blog! Oeps. Sorry! Tijd voor een nieuw verhaal dus!

Mijn tijd op Sales zit er inmiddels alweer op. Ik weet niet zo goed wat ik van deze afdeling moet vinden. Ik heb veel knip- en plakwerk gedaan, gevouwen, menu's getypt en ontzettend veel gelogboekt. Het was erg administratief werk, met elke dag een tripje naar de pastry om taartjes en chocolate covered fruits rond te brengen. Ik kon wel veel dingen zelfstandig, en ook de vragen aan de telefoon beantwoorden ging, voor mijn gevoel, erg goed!

Ik ben sinds vorige zondag aan het werk op de Front Office, en als ik bekijk hoe mijn eerste dag eruit zag, ga ik me daar niet vervelen! Dit is al m'n tweede week op de Front Office en ik vind dat het best goed gaat. Het leukste om te doen vind ik Arrivals. De nieuwe gasten komen dan aan en wat je dan doet is eigenlijk een 'registration card' geven waarop ze alleen hun vluchtgegevens hoeven in te vullen. Daarna kan je de gasten naar de kamer brengen, waarbij je een rondje door de hele kamer doet. Dit vind ik echt het leukste van Front Office, omdat je hier veel contact met alle gasten hebt! Ook de balie is erg leuk, al moet ik wel zeggen dat het 's avonds rustiger wordt en het dan soms best een beetje saai kan zijn.
Het is druk bij de Front Office qua interns en trainees. Ik ben er nu samen met Kaj, een Nederlandse jongen, en er zijn 3 trainees uit Antigua die het Hospitality Training Program volgen. HTP's worden ze ook wel genoemd. Zij lopen 6 weken mee op de Front Office en het is dan de bedoeling dat ze alles kunnen. 5 stagelopers in totaal dus en volgende week komt Laura er ook nog bij! Wat een drukte daar, maar wel heel gezellig.

Verder heb ik hier een paar weken terug mijn eerste tropische storm/hurricane meegemaakt. Jullie hebben er ook een staartje van meegekregen, denk maar eens terug aan 2 weken geleden dat het zo ontstuimig weer was in Nederland? Dat was de nasleep van Gonzalo, de tropische storm die later is uitgegroeid tot een hurricane en op St. Maarten helaas één slachtoffer heeft gemaakt.
Hier op Antigua bleef de schade beperkt, hoewel ik samen met m'n huisgenootjes toch wel een beetje angstige tijden heb meegemaakt.
In de ochtend, rond een uur of 5, begon de wind sterker te worden en het regende heel hard. Later werden we allemaal wakker en liepen we een beetje te geinen over dat het toch wel erg hard waaide, en Laura zei dat ze maar alvast een koffertje met belangrijke spullen zou gaan pakken. Voor de grap. Dachten we. Helaas moesten we vrij snel daarna als een stelletje gekken ál onze spullen gaan inpakken, want toen ik zag dat er complete stukken dak en dakleer afwaaiden en even later het water door de lampen, stopcontacten en langs de muren naar binnen kwam, was het geen grapje meer en moesten we bijna rennen voor ons leven!
Nee grapje, zo heftig was het niet, maar als het water door de stopcontacten en lampen komt, dan wordt het er niet minder gevaarlijk op. Het duurde ongeveer 2 weken voordat ons huis weer bewoonbaar was, en sinds vorige week wonen we hier weer. Alles is schoongemaakt en er zit een nieuw dak op. Er moeten alleen nog wat dingen gerepareerd worden, maar we kunnen tenminste weer hier wonen!
In Sandals viel de schade ook mee. Hoewel wij opeens dakloos waren, werd er van ons verwacht dat wij al onze spullen achter lieten en gingen helpen in het resort. Want: 'guests come first'. Oke he, dacht ik...
Laura en ik hebben een team gevormd en samen zijn we de hele dag op pad geweest. We hebben schone handdoeken uitgedeeld, mensen verzocht om naar hun kamers te gaan toen de storm nog heel heftig was, toch ook een beetje voor ons eigen hachje gezorgd en ga zo maar door.
Die avond hebben we in een ander hotel geslapen en daar hebben we in totaal ongeveer een week doorgebracht. Ik woonde samen met Laura en we hadden een zwembad. Heerlijk!
In het resort viel de schade dus mee. Er waren veel omgewaaide bomen. Ik vind het wel zielig, want sinds ik hier ben zijn alle tuinmannen en -vrouwen al bezig om alles perfect te maken, ik denk voor het hoogseizoen wat binnenkort begint. Nu konden ze weer helemaal overnieuw beginnen.
Ook was er in de toren een deel van het plafond naar beneden gekomen. Gelukkig is er niemand gewond geraakt en zijn ook alle gasten veilig gebleven. Zelfs nu nog komen er mailtjes en berichten binnen van gasten die hier tijdens de storm waren, met complimenten over hoe het Sandals Team dit allemaal heeft opgepakt en geregeld.

Ook was er bezoek uit Nederland! Laura haar ouders, opa en oma, zus en tante kwamen op bezoek. Echt heel erg leuk! Laura en ik hebben die week bij haar ouders op de bank geslapen en ik vond het echt fantastisch hoe ze met me omgingen! Ik mocht de hele week bij ze blijven en ik mocht zelfs mee uit eten! Met z'n allen hebben we een dag op het resort gespendeerd en dat was erg leuk! Ik heb genoten van hun gezelschap! Bedankt!
Helaas kwam voor mij het besef dat mijn lieve ouders jammer genoeg niet kunnen komen, en m'n lieve Marc ook niet. Ik had en heb het hier af en toe best moeilijk mee, zeker hoe ik zag hoe Laura's familie met haar omgaat. Op die momenten wilde ik zo graag dat ik ook mijn ouders even weer kon zien... Maar ik moet nog 3 maanden wachten! En dat lukt mij ook wel. Niemand heeft ook gezegd dat het makkelijk zou zijn en ik sla me er over het algemeen best goed doorheen! Dus het komt goed, ik zit al op de helft!

Afgelopen week heb ik weer post gekregen! Ik hou van post, ik vind dat echt fantastisch! Post van Marc, mama en oma! Van oma had ik maar liefst 2 kaarten, waarvan eentje echt eeuwen onderweg is geweest en dat van mama zat bij het pakketje van Marc in! Mama had een lieve kaart gestuurd met een lieve tekst erop! Van Marc had ik ook een kaart met een lieve tekst erin, maar ook... Een tshirt! HA! LEUK! Er staat op: I love my boyfriend Marc. Waarschijnlijk zijn er mensen die dat echt verschrikkelijk vinden, maar ik vind het oprecht fantastisch dat hij dat voor me heeft laten maken en heeft opgestuurd! Iets met om de mannen op afstand te houden, haha!
Sinds m'n laatste blog heb ik ook nog post van papa en Els gehad, en inmiddels zijn er ook al 2 kaarten van m'n andere opa en oma binnen. Ook m'n tante Gea heeft me een dikke knuffel via de post gestuurd, lief!
Ik hang alles aan de muur, en het geheel wordt steeds groter. Ik vind het echt heel erg leuk om post te krijgen, allemaal heel erg bedankt daarvoor! Dat zijn mijn kleine geluksmomentjes!

Verder wil ik ook iedereen ontzettend bedanken voor de lieve berichtjes die ik krijg op mijn blog of via de whatsapp! Ik vind het super dat jullie me zo volgen en zo geïnteresseerd zijn, echt top! Bedankt!

Dit was het weer voor vandaag!
Ik hoop dat m'n volgende blog niet zo lang op zich laat wachten, maar ik kan helaas niks beloven!

DOEI!

  • 29 Oktober 2014 - 17:21

    Petra:

    heee melissa

    wat een leuk verhaaltje weer ! Knap hoor dat je er zo doorheen hebt geslagen met de storm !
    Nu maar hopen dat ze niet meer langs komen tenminste niet eerder dan 3 feb :-)
    nog maar lekker genieten van het mooie weer de andere helft is zo voorbij en ben je weer thuis.
    liefs petra

  • 29 Oktober 2014 - 20:18

    Angelique Hooghart:

    Hoi Melissa,

    Ja, dat moet best moeilijk voor je geweest zijn, dat moment van besef. Wij vonden het super gezellig dat je met ons meedeed en bleef slapen in het appartementje.

    Hou vol! Je gaat het redden, je bent een o zo stoere meid!

    xxx, Angelique

  • 29 Oktober 2014 - 20:28

    Harm:

    is leuk om te lezen wat je allemaal door maakt en beleeft .we missen je in stadskanaal net zo erg hoor gr van ons.

  • 01 November 2014 - 21:31

    Gea:

    Hoi Melissa,

    Al heel veel van je moeder gehoord en vandaag samen met haar deze blog op internet opgezocht.
    Heel leuk om je belevenissen te lezen. Ik vond de t-shirt die Mark voor je heeft laten maken super, hij had hem al aan me laten zien in de winkel. Had al een paar x aan je mams gevraagd of je hem al had ontvangen en wat je reactie was... Leuk om te lezen dat je hem ook prachtig vond.
    Knoalster groetjes van Gea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Antigua, Saint John's

Melissa

Actief sinds 22 Juni 2014
Verslag gelezen: 510
Totaal aantal bezoekers 9633

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2014 - 01 Februari 2015

Antigua

Landen bezocht: