Het avontuur van de verdwenen Joost - Reisverslag uit Saint John's, Antigua van Melissa Bieze - WaarBenJij.nu Het avontuur van de verdwenen Joost - Reisverslag uit Saint John's, Antigua van Melissa Bieze - WaarBenJij.nu

Het avontuur van de verdwenen Joost

Blijf op de hoogte en volg Melissa

24 September 2014 | Antigua, Saint John's

Lieve iedereen,

Het is de 8e week en ondanks dat ik niet meer op Housekeeping zit, was vandaag de beste dag tot nu toe in Antigua. Ik wil dan ook graag met dit fantastische nieuws beginnen! Ik zal uitleggen waarom.
In m'n vorige blog heb ik verteld over een pakketje van m'n vader en Els, dat al sinds 15 augustus naar mij onderweg is. Een verrassingspakketje. Spannend! Ik ben een paar keer naar het postkantoor geweest om te vragen of het er al was. Normaal gesproken komt er een groene notification slip binnen bij Sandals, die wij dan op een of andere manier krijgen, zodat wij weten dat er een pakketje voor ons is en dat we het kunnen ophalen in het postkantoor. Er vanuitgaande dat de post er ongeveer 2 weken over doet, had het eind augustus hier moeten zijn. Dagen, weken gingen voorbij, maar geen notificatie. De notificatie heb ik nooit gekregen. De verrassing was er inmiddels af, want omdat het zo lang duurde, wilde papa graag laten weten wat er onderweg was naar mij. Mijn stuffed animal, Joost. Onderweg naar Schiphol op 4 augustus kwam ik erachter dat ik dat gekke ding vergeten was. Ik vergat hem nooit en juist nu ik op zo'n avontuur ga vergeet ik hem! Papa en Els wilden me dus verrassen door hem naar me op te sturen! Hoera! Maar, 3 weken na 15 augustus, nog steeds geen Joost en het postkantoor wist voor de zoveelste keer niet waar ik het over had. Elke keer keerde ik huiswaarts zonder Joost. Al m'n huisgenootjes wisten het inmiddels en ook m'n collegaatjes op Housekeeping wisten hoe graag ik dat beest wilde hebben. Vorige week keerde ik hoopvol terug naar het postkantoor. Via het trackingnummer kunnen ze controleren of het pakketje daadwerkelijk aanwezig is. Correct had ik het overgeschreven, in het postkantoor ging het mis. Weer zonder Joost naar huis. Was ie dan echt kwijt? Nee toch..
Het was nu al bijna 6 weken geleden en inmiddels had ik een notificatie ontvangen van een ander pakketje. Daarover later meer! Ze moesten dus nu wel in die P.O. Box van Sandals kijken, waar alle pakketjes voor Sandals binnenkomen. Ze kwamen met het eerste pakketje, waar ik ontzettend blij mee was! Maar geen Joost. Het vrouwtje dat mij hielp liep wat heen en weer en overlegde wat met een ander vrouwtje, die er met mij trackingnummer vandoor ging. Oke hé, weer geen Joost dacht ik. Totdat ze opeens met een doos aan kwam, een ander nummer stond er op mijn papiertje had ik gezien. Ze hadden hem dus ergens anders neergelegd! Op een andere notificatie die ik moest ondertekenen stond de datum van 25 augustus. Al die tijd, dat ik daar dus was om m'n knuffel op te halen, lag hij daar dus. Die vrouw vond 't maar raar dat ik er zo blij mee was. Have you been waiting that long just to get that? Ja. Ja mevrouw. MAAR NU HEB IK HEM EINDELIJK EN IK BEN ZO INTENS GELUKKIG! HOERA!

Nu dan. Vorige week kreeg ik een wél een notification slip, met afzender PJ Stofregen. Een pakketje van Marc z'n moeder! WOEH! Ik wist dat ze iets hadden opgestuurd, maar het was er al binnen een week, dus ik had het nog niet verwacht! Ik was ook erg benieuwd wat erin zat, want dat hadden ze niet verteld! Omdat het trackingnummer op het briefje stond, heb ik op internet gekeken wat er bij de status stond, omdat ik rond die tijd nog steeds niks van Joost wist. Beide statussen waren hetzelfde, dat scheelde wel! Goed. Toen zag ik dat het pakketje van Petra dus bijna 4 kilo woog. VIER KILO! Wat kon daar wel niet in zitten?! Op het postkantoor willen ze dat je je pakketjes open maakt met een soort officer erbij, zodat ze kunnen zien wat er het land binnen wordt gebracht. Samen met Laura heb ik de doos open gemaakt en ik werd intens gelukkig! Er zaten allerlei lekkere dingen in vanuit Nederland! OH YES EEN POT CALVE PINDAKAAS! Alleen al die pot pindakaas maakte het al de beste dag ever hier op het eiland! Er zat nog veel meer lekkers in! Bastognekoekjes, nootjes, chocopasta, miniknakworstjes, stroopwaffels (ja, dubbel f!), een zelftompoucenmakending en... stoofpeertjes! Oh die zijn zo lekker he. Jummie! Super lekker, hier ga ik zo van genieten! Jullie kunnen dus ook wel raden wat mijn ontbijt vanmorgen was, toen ik intens gelukkig van het postkantoor terug kwam. Joost én pindakaas! Mijn dag kan niet meer stuk!

Inmiddels ben ik verhuisd naar een andere department. Housekeeping heb ik achter me gelaten en nu mag ik aan het werk bij Sales. M'n laatste week bij Housekeeping was niet heel vervelend, de vrouwen die er werken zijn allemaal erg lief en de meesten zijn ook erg geïnteresseerd, ze moeten alleen eerst even aan je wennen. Volgens mij duurde dat zo'n 2,5 week.. Maar goed! Ik heb er nu 2 dagen op zitten bij Sales en ondanks dat ik nog niet erg veel moeilijke dingen heb gedaan, hebben ze me wel de hele tijd bezig gehouden met andere dingen en dat was best oke. Ik heb me tenminste niet verveeld en de tijd ging vrij snel, dus dan hoor je mij niet klagen. Ook zit ik lekker in een gekoeld kantoor, wat ook niet heel vervelend is met deze temperaturen. Af en toe maak je een wandelingetje voor een bestelling in een kamer, dus je zit niet alleen maar stil achter een bureau. Ik ben benieuwd wat me nog meer te wachten staat bij Sales! Ik heb er in ieder geval wel zin in!

Een update over de wasmachine. Er is eindelijk een wasmachine en hij doet het ook nog. Vorige week werd er een huurwasmachine gebracht, want de andere wasmachine moet worden geïmporteerd vanuit de VS, iets met belastingvrij inkopen. Oké, prima. Er was dus een huurwasmachine. Mijn vreugde was echter van korte duur, toen we erachter kwamen dat hij niet werkt. Maintenance heeft er een paar keer naar gekeken, maar hij deed het nog steeds niet. Oke hé, geef ons dan niks.. Inmiddels is er een andere huurwasmachine gebracht en deze werkt gelukkig wel. Laura en ik hebben vandaag vanalles gewassen. Het ruikt zo lekker schoon nu! Eindelijk, dat mag ook wel na bijna 2 maanden zonder wasmachine.

Verder heb ik niet zoveel meegemaakt, dus hier moeten jullie het voorlopig mee doen!
Ik wil nog wel even kwijt dat ik de reacties die ik van jullie krijg op m'n verhalen altijd erg leuk vind om te lezen en ik ben er erg blij mee! Bedankt voor jullie interesse in mij! :)

Jullie horen snel van mij!

DOEI!

  • 24 September 2014 - 08:20

    Joyce:

    Hey hey melis,

    Wat toch een ontzettend leuke verhalen zet
    je erop! En onze familie en knuffels dat is toch
    wat.
    Je maakt behoorlijk wat mee en kan me goed
    voorstellen dat je thuis soms mist! Maar de
    avonturen die je nu allemaal beleefd en alles
    wat je daar leert pakt niemand je meer af!
    Lieve Melissa, ik vind het ongelooflijk dapper
    dat je op deze verre stage bent gegaan! En
    geniet er nog even van! Voor je het weet ben
    je weer thuis!

    Liefs joyce

  • 24 September 2014 - 09:24

    Ineke:

    hoi melis

    wat fijn dat joost terecht is en dan ook dat smulpakket erbij
    inderdaad je dag kon niet meer stuk

    veel succes op sales fijne tijd daar

    groetjes ineke

  • 24 September 2014 - 11:06

    Astrid Bruursema:

    Wat een avontuur die Joost! Heerlijk om wat van thuis te krijgen. Super!! Heel veel succes de komende weken op Sales! Ik blijf je volgen vanuit Nieuw Zeeland :D
    Liefs en dikke knuffel Astrid

  • 24 September 2014 - 14:04

    Petra:

    weer zo,n leuk verslagje! en eindelijk joost gearriveerd ik dacht hij is op reis maar helas dus maand vast gezeten op het postkantoor!! maar goed dat je hebt aangedrongen anders was hij gedoemd geweest op antiqua te blijven in een doos in het postkantoor!!!
    knufffff petra

  • 24 September 2014 - 18:52

    Greetje:

    Hoi Melissa, Je eindigt dit verhaal met "verder niet zoveel beleefd". Nou ja zeg, wat jij allemaal beleeft beleef ik echt niet hoor. Als ik je avonturen lees is het net of ik een leuk boek aan het lezen ben. Ik ben zeer benieuwd naar het volgende hoofdstuk. Heel veel plezier daar nog en fijn dat Joost terecht is. Het had niet veel gescheeld of we hadden opsporing verzocht ingeschakeld. Ook de lekkernijen doen je goed lees ik. Geniet ervan. Pas goed op jezelf. dikke kus van ons

  • 26 September 2014 - 22:08

    Friedeke:

    hee Melissa wat een enthousiaste verhalen en mooie avonturen! Echt heel leuk om te lezen. Je maakt heel wat mee op Antigua lees ik wel. En t is er lekker warm!! pffff.. Je wisselt geloof ik snel van stageplekken, van wedding naar housekeeping naar sales... krijg je iig een brede kijk op het bedrijf. Ik lees zeker nog ns je blog hoor! Heel veel succes verder en hartelijke groet vanuit een druilerig NL

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Antigua, Saint John's

Melissa

Actief sinds 22 Juni 2014
Verslag gelezen: 506
Totaal aantal bezoekers 9631

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2014 - 01 Februari 2015

Antigua

Landen bezocht: