Weddings, muggenbulten, mn eerste loon én...post! - Reisverslag uit Saint John's, Antigua van Melissa Bieze - WaarBenJij.nu Weddings, muggenbulten, mn eerste loon én...post! - Reisverslag uit Saint John's, Antigua van Melissa Bieze - WaarBenJij.nu

Weddings, muggenbulten, mn eerste loon én...post!

Blijf op de hoogte en volg Melissa

26 Augustus 2014 | Antigua, Saint John's

Lieve iedereen,

Het is inmiddels alweer 13 dagen geleden dat ik mijn laatste blog heb geschreven. Aangezien ik het best druk heb en daarna niet altijd zin heb om nog een heel verhaal te typen, heeft een nieuw reisverslag even op zich laten wachten. Maar ziehier, eindelijk een nieuw verhaal voor jullie!

Mijn eerste deelstage zit erop. Weddings is afgelopen voor mij en dat vind ik verschrikkelijk jammer. Ik heb het zo naar m'n zin gehad op die afdeling en ik ga de meiden ook zeker missen. Gelukkig kan ik ze af en toe nog wel opzoeken op het kantoor!

De afdeling waar ik afgelopen zondag ben begonnen is Housekeeping, de afdeling die me het minst leuk lijkt en waar ik ook best tegenop zag. Mijn ergste nachtmerrie is ongeveer werkelijkheid geworden. Deze week sta ik in de linnenkamer, wat niks anders betekent dat de rekken bijvullen met bath towels, fitted sheets, flat sheets, pillowcases en bath mats. Honderden handdoeken, lakens en slopen tegelijk. Karren vol linnen wegwerken in een ruimte waar geen airco is. De gemiddelde temperatuur overdag is hier zon 35 graden, dus ik denk dat we wel kunnen bedenken hoe dat voelt als je daarin aan het werk bent.
Als ik geen linnen aan het sjouwen ben, zit ik op kantoor. Ook hier is geen airco, de vloer en de muren zijn beton en het ergste van alles is dat er verschrikkelijk veel mosquitos onder het bureau zitten. M'n eerste dag zat erop en 's avonds had ik al gemerkt dat ik een paar muggenbulten had. No big deal dacht ik, dat gebeurt iedereen. Totdat ik ging kijken. Ik telde er 60. Shoot me, now. 60 muggenbulten. Ik zie er nu dus uit als een of andere Dalmatiër! Fantastisch... Als je een gratis decoratie met polkadots wil, dan moet je hier komen! Geen wonder dat ik midden in de nacht steeds wakker was geworden van de jeuk... Gelukkig sta ik deze week nog 3 dagen in diezelfde linnenkamer en heb ik vandaag vanalles tegen de mosquitos en bulten gekocht. Nu maar hopen dat het werkt!
In totaal sta ik 4 weken op Housekeeping. Volgende week mag ik de kamers gaan schoonmaken, guest room cleaning noemen ze dat. Ik ben benieuwd, ik hoop dat het leuker is dan die gekke linnenkamer!

Vandaag ben ik voor het eerst met 2 Nederlandse meiden wezen shoppen in het centrum van St. John's. Veel verschillende winkeltjes waar je echt vanalles kan kopen! Best wel leuk! Hier zal ik me wel vaker vermaken, denk ik zo! :)

Inmiddels zijn er alweer 3 weken voorbij op Antigua. De dagen gaan best snel en soms voelt het alsof ik hier al veel langer zit. De realiteit is anders, nog steeds 22,5 weken te gaan totdat alles weer voorbij is! Begrijp me niet verkeerd hoor, het resort is prachtig, m'n werk bij Weddings was ontzettend leuk, het weer is prachtig, de zee is heerlijk, maar het is niet thuis. Ik moet nog steeds wennen aan bepaalde dingen en er zijn gewoon een aantal zaken die ervoor zorgen dat je graag weer naar huis wil.
We hebben ondertussen nog steeds geen wasmachine, wat betekent dat ik al 3 weken met de hand alles moet wassen. Dit is opzich niet erg, maar we moeten witte blousen aan die met de handwas soms echt niet schoon te krijgen zijn. De general manager weet ervan, maar ze zijn hier gewoon niet zo snel.. Denk dat we eind december wel een wasmachine hebben! Daar komt nog eens bij dat m'n airco geregeld uitvalt, waardoor het dus bloedheet wordt op m'n kamer. Een afstandbediening heb ik niet, waardoor het aanzetten van dat ding ook een stuk moeilijker gaat. Leuk. Komt vast allemaal goed.
Gelukkig zijn de huisgenoten wel allemaal heel aardig, dat scheelt wel!

Afgelopen vrijdag was onze eerste payday, dat was mooi! Eindelijk centjes om boodschappen te kunnen doen, zonder dat we eerst ergens heen moeten om te gaan pinnen. Heuj! Elke vrijdag krijgen we loon, dus dat is ook wel fijn!

En toen was het eindelijk daar! Marc had verteld dat hij iets voor me op de bus had gedaan, maar we konden nergens op internet vinden hoe lang het zou duren voordat het eindelijk hier zou zijn. Maar gisteravond was het er dus eindelijk, ik was zo benieuwd wat hij me gestuurd had!
Gisteravond kwam ik onder de douche vandaag en zegt een huisgenootje: "Is that Melissa?" Dus ik loop terug naar de woonkamer en zeg dat ik het ben. "YOU HAVE MAIL!" En ze gaf me een envelop! Het was van Marc, dat zag ik aan het handschrift waarin het adres geschreven stond. Ik zal jullie de details besparen, maar het was ontzettend lief wat hij me heeft gestuurd en het staat nu naast z'n foto op m'n nachtkastje. To the moon and back, lieverd! Super lief wat je hebt gestuurd, dankjewel!

Ik weet niet wanneer ik weer een blog schrijf, omdat ik niet het gevoel heb dat er heel veel spannende dingen gaan gebeuren terwijl ik op Housekeeping werk. Wel ga ik zaterdag misschien met een aantal meiden een hike over het eiland maken, maar mocht dat zo zijn, dan komt dat zeker weten in m'n volgende blog.

Ook moet ik me verontschuldigen tegenover degene die graag foto's willen zien. Wij zijn niet allowed op het resort en de directe omgeving waar we wonen is niet bepaald mooi om te fotograferen. Ik hoop dat ik binnenkort een aantal foto's kan plaatsen, zodat jullie kunnen zien hoe het een beetje is hier!

Jullie kunnen me altijd een berichtje sturen als je dat wil! (En als je dat niet wil is het ook goed)

Bedankt voor het lezen en jullie horen snel van mij!

DOEI!




  • 26 Augustus 2014 - 22:59

    Greetje:

    Hey Melissa, wat een fantastisch verhaal. Fijn dat je het daar naar je zin hebt (ondanks de muggebulten).
    Blijf genieten van alles wat je daar mee maakt.
    Pas goed op jezelf.
    liefs van ons

  • 27 Augustus 2014 - 18:37

    Petra:

    hhoi melissa

    toch weer leuk om je verslagje te lezen al whatsappen we wel vind ik je verhaaltjes
    toch wel heel leuk om te lezen :-)

    groetjexxx petra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Antigua, Saint John's

Melissa

Actief sinds 22 Juni 2014
Verslag gelezen: 409
Totaal aantal bezoekers 9633

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2014 - 01 Februari 2015

Antigua

Landen bezocht: